http://hep1.uitm.edu.my/v1/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/501575gffgf.jpglink
http://hep1.uitm.edu.my/v1/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/2991410.jpglink
http://hep1.uitm.edu.my/v1/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/222779destinianakbangsa.jpglink

Program GAP YEAR

m PROGRAM ‘GAP YEAR’KESUKARELAWANAN KHIDMAT NEGARAUNIVERSITI TEKNOLOGI MARA ,ANGKATAN PERTAHANAN AWAM MALAYSIA &ANGKATAN TENTERA MALAYSIA SEKRETARIAT GAP YEARAKADEMI KEPOLISAN UiTM-PDRMBAHAGIAN HAL EHWAL PELAJAR, UiTM TEL : 03 5544 2584FAX : 03 55442586 Bil.Nama BorangInfo 1. Program See details

Raya HEP 2017

Bahagian Hal Ehwal Pelajar, Universiti Teknologi MARA merupakan nadi pengurusan pelajar bagi seluruh sistem universiti untuk menyempurnakan bidang tugas, tanggungjawab dan fungsinya selaras dengan peruntukan Akta 173 dan Akta 174 See details

Program GAP YEAR Raya HEP 2017 Program Mengubah Destini Anak Bangsa (MDAB)
HOME: Home

Kolej Mawar

E-mail Print PDF

Kolej Mawar telah melalui evolusi ketara semenjak ditubuhkan pada Mei 2002. Bermula dengan sebuah penempatan yang serba kekurangan Kolej Mawar kini gah sebaris dengan kolej-kolej lain yang memberi pelbagai kemudahan kepada pelajarnya. Unit Pengurusan Kolej Mawar diwujudkan khas untuk memberi perkhidmatan kebajikan kepada siswi sama ada dari segi fizikal mahupun dari segi rohaniah.

Kolej Mawar mempunyai keupayaan menampung 3,500 pelajar dan mempunyai 4 buah blok bangunan kediaman iaitu Blok 1A & 1B dengan ketinggian 5 tingkat  & mempunyai 430 buah bilik dengan muatan 4 orang sebilik. Sebanyak 890 buah bilik dengan kapasiti 2 orang sebilik di Blok 2A  & 2B masing-masing mempunyai 8 & 10 tingkat. Bangunan Pentadbiran Kolej terletak di tengah-tengah di antara Blok 1A dan 2A serta beberapa kemudahan awam untuk pelajar di sekitar kawasan kolej.

Objektif:

  • Menyediakan kemudahan penginapan yang selesa dan selamat setara dengan perkembangan Universiti.
  • Menaiktaraf keperluan asas dan fizikal untuk mewujudkan suasana penempatan yang selesa.
  • Menjadikan kolej sebagai ‘training-ground’ untuk latihan pembangunan pelajar.
  • Mewujudkan staf berkemahiran untuk memberi perkhidmatan yang berkualiti kepada pelajar.
  • Menjadikan kolej kediaman sebagai asset yang menyumbang pendapatan kepada Universiti.
  • Mewujudkan kolej yang mempunyai imej dan identiti sendiri.
  • Meningkatkan imej penempatan pelajar sehingga ke peringkat Antarabangsa.

Perkhidmatan yang disediakan:

  • Perkhidmatan
    1. Permohonan kolej (e-Kolej).
    2. Pendaftaran pelajar baru dan lama.
    3. 'Clerance’ pelajar.
    4. Sisrem e-insentif (permohonan bantuan makan secara online).
    5. Sistem e-aduan fasiliti dan aduan pelanggan.
    6. Sistem bayaran bil kolej.
    7. Kebajikan pelajar.
    8. Penguatkuasaan & pemeriksaan keselamatan.
    9. Perkhidmatan pos berdaftar.
    10. Perkhidmatan pelanggan/kaunter
    11. Kegiatan & aktiviti.
    12. Penginapan transit
  •  Kemudahan
    1. Bilik pelajar (Katil, tilam, almari pakaian, meja belajar, kerusi, soft/white board, rak buku, rak kasut, penyidai tuala, bakul sampah, kipas, lampu & langsir)
    2. Tandas & bilik mandi
    3. Ampaian
    4. Pusat sumber/bilik bacaan
    5. Bilik TV (Astro)
    6. Bilik seminar (Dewan Bistari)
    7. Bilik mesyuarat (Bilik Muafakat)
    8. Makmal komputer (Makmal Siber) dengan kemudahan Internet & WiFi
    9. Bilik pantri/masak
    10. Surau
    11. Bilik sakit (Sick Bay)
    12. Bilik Jahitan
    13. Kemudahan sukan/riadah luar dan dalaman.
    14. Mini gymnasium
    15. Rumah tamu & sewaan bilik
    16. Vending machine
    17. Tempat rehat/santai (Gasevo, kerusi batu, kerusi Mc D dll)
    18. Perkhidmatan keselamatan (Polis Bantuan)
    19. Mesin basuh/pengering
    20. Karaoke & snuker
    21. KOOP minimart
    22. Peti surat
    23. Tempat letak kenderaan (kereta & motosikal)

KOLEJ MAWAR
Bahagian Hal Ehwal Pelajar
Universiti Teknologi MARA
40450 Shah Alam
SELANGOR.

Telefon: 03-5544 3900/3902
Faks : 03-5544 3905

  • Capaian Pelajar
  • Capaian Umum
Senarai Aplikasi Pelajar Atas Talian
Bil.Capaian SistemInfo
1. Student Portal Portal pelajar UiTM
2.  eHEP Senarai sistem aplikasi HEP (cth: e-kolej, e-aktiviti, e-KI dsb.)
3.  e-Aduan  Saluran aduan/cadangan berkaitan HEP
4.  e-Sukan Tempahan peralatan dan kemudahan sukan
5.  Student Billing & Payment Sistem bayaran yuran pengajian pelajar
6.  UiTM Library Laman web perpustakaan UiTM
7.  Jobshop Laman pencarian maklumat pekerjaan
8.  PTPTN Laman web PTPTN


Senarai Capaian Aplikasi Umum
Bil.Capaian AplikasiInfo
1. Staf Portal Portal kakitangan UiTM
2. Bahagian HEA Laman web 
3. Bahagian Pengambilan Pelajar Laman web 
4. Bahagian Kemasukan Pelajar Laman web 
5. Polis Bantuan UiTM Laman web 
6. FinEportal Portal kewangan secara online