http://hep1.uitm.edu.my/v1/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/384694bantuan_kewangan__edit2_.jpglink
http://hep1.uitm.edu.my/v1/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/222779destinianakbangsa.jpglink
http://hep1.uitm.edu.my/v1/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/210768DataranTuankuFauziah.jpglink
http://hep1.uitm.edu.my/v1/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/413997canseleri.jpglink
TABUNG KEBAJIKAN DAN KECEMASAN PELAJAR Program Mengubah Destini Anak Bangsa (MDAB) Dataran Tuanku Fauziah Canseleri
HOME: Home

Kolej Seroja

E-mail Print PDF

Kolej Seroja dibina pada tahun 1970an dan dikenali sebagai Asrama 3. Ia merupakan asrama kedua dibina selepas Kolej Cempaka/Kolej Kenanga yang juga dikenali sebagai Asrama 1 dan Asrama 2 sebelum ini. Namun pada tahun 1980, YBhg. Tan Sri Awang Had Salleh telah menukar Asrama 3 kepada Kolej Seroja sempena mengambil nama bunga. 

Kolej Seroja mempunyai 3 blok iaitu Kolej Seroja 1, Seroja 2, Seroja 3 dan terletak berhadapan dengan Fakulti Pengurusan Hotel & Pelancongan dan Hotel UiTM di laluan pintu masuk utama ke Universiti Teknologi MARA.

Objektif:

  • Menjadikan Kolej Kediaman sebagai sebahagian daripada inspirasi kejayaan universiti secara amnya, dan bahagian hal ehwal pelajar secara khususnya bagi memastikan matlamat dirancang tercapai dengan jayanya.
  • Melaksanakan perkhidmatan yang cekap, berkualiti & berkesan memenuhi kehendak pelanggan serta sejajar dengan impian, misi dan ekspektasi Universiti.
  • Mempertingkatkan imej kolej secara holistik termasuk dari segi perkhidmatan, kemudahan & pembangunan pelajar.
  • Menyediakan kemudahan penempatan yang kondusif & perkhidmatan makanan yang berkualiti bagi memenuhi kehendak pelanggan.
  • Meningkatkan pengetahuan, kemahiran & kompetensi staf kolej yang dapat memastikan perkhidmatan yang berkualiti disampaikan kepada pelajar serta sentiasa seiring dalam menjayakan objektif organisasi dan Universiti.

 

Perkhidmatan yang disediakan:

  • Penempatan Pelajar Bilik Berdua/Berenam
  • Perkhidmatan e-Insentif subsidi Makan & Food Court
  • Perkhidmatan Kaunter (Mesra Pelajar)
  • Pendaftaran Pelajar Baru/ Lama
  • Pengurusan Clearence
  • Jana Bil Kolej
  • Jana Bil Barangan Elektrik
  • Pengurusan Penyelenggaran & Kebersihan
  • Pengurusan Aduan Kerosokan
  • Pengurusan Naik Taraf Bangunan & Kemudahan
  • Penempatan Transit (Semasa Cuti Semester)
  • Kebajikan Pelajar
  • Aktiviti Pembangunan Pelajar
  • Urusan Pinjaman Peralatan & Ruang

KOLEJ SEROJA
Bahagian Hal Ehwal Pelajar
Universiti Teknologi MARA
40450 Shah Alam
SELANGOR.

Telefon: 03-5544 3550
Faks : 03-5544 3552

  • Capaian Pelajar
  • Capaian Umum
Senarai Aplikasi Pelajar Atas Talian
Bil.Capaian SistemInfo
1. Student Portal Portal pelajar UiTM
2.  eHEP Senarai sistem aplikasi HEP (cth: e-kolej, e-aktiviti, e-KI dsb.)
3.  e-Aduan  Saluran aduan/cadangan berkaitan HEP
4.  e-Sukan Tempahan peralatan dan kemudahan sukan
5.  Student Billing & Payment Sistem bayaran yuran pengajian pelajar
6.  UiTM Library Laman web perpustakaan UiTM
7.  Jobshop Laman pencarian maklumat pekerjaan
8.  PTPTN Laman web PTPTN


Senarai Capaian Aplikasi Umum
Bil.Capaian AplikasiInfo
1. Staf Portal Portal kakitangan UiTM
2. Bahagian HEA Laman web 
3. Bahagian Pengambilan Pelajar Laman web 
4. Bahagian Kemasukan Pelajar Laman web 
5. Polis Bantuan UiTM Laman web 
6. FinEportal Portal kewangan secara online